Dag 5 - Reisverslag uit Tangkahanlegon, Indonesië van Gilco, Bianca Mike en Tygo Zweeden - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Tangkahanlegon, Indonesië van Gilco, Bianca Mike en Tygo Zweeden - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Gilco

Blijf op de hoogte en volg Gilco, Bianca Mike en Tygo

10 Juli 2017 | Indonesië, Tangkahanlegon

Dag 5

De regen welke de nacht nat had gemaakt werd verruild voor een mooie zondoorgang op de berghellingen.
De wekker ging om 07:00 af zodat we op het gemak konden aankleden en het ontbijt nuttigen. Ook hier was het niet echt veel maar de komende uurtjes konden we vooruit.
Jojo stond gereed om ons mee te nemen naar de olifanten waar men ze kon wassen en voeden.
Het was een half uurtje lopen over een weg gemaakt van stenen uit de nabij gelegen rivier, bestraat loopt echt wel wat beter.
Eenmaal daar aangekomen moesten we ons inschrijven en wachten tot iedereen, al gauw zo’n 70 toeristen, klaar was met aanmelden.
Tijdens het wachten nog wat foto’s gemaakt van de olifanten en weer wilde mensen met ons op de foto. Gilco leek op een Bollywood acteur volgens een meisje, dus die moest ook mee op de foto.
De olifanten werden uit het veld gehaald en door enkele begeleiders over een smal paatje richting de rivier geleid. Alle toeristen in een kudde er achter aan.
Bij de rivier werden de grootste olifanten anaal leeg gehaald van alle vormen van ontlasting. Dit om te voorkomen dat ze zouden poepen in de rivier, hier zou de bevolking stroomafwaarts last van kunnen hebben. Het zag er vreemd uit, zo’n vent met zijn arm diep in een olifant.
Toen eenmaal de dikhuiden leeg waren gehaald mochten ze de rivier in.
Eerst deden de verzorgers wat wassen en uitleggen hoe en wat er met de beesten gedaan werd.
Daarna mochten de mensen met de olifanten op de foto en kwam het grote wassen aan de beurt.
Verschillende olifanten, groot en baby, gingen in de rivier liggen en lieten zich gewillig vertroetelen door de mensen met borsteltjes.
Het nadeel van zo’n grote groep toeristen is dat er altijd wel een Chinees tussen zit, en dat is me daar toch klote volk op dat gebied. Opdringerig en met geld alles proberen te krijgen. De mensen kunnen best wat extra’s gebruiken dus voor hem kwam dat goed uit.
Na het wassen kwamen de zakken met bananen en bamboe.
Iedereen kon pakken wat hij wilde en de olifanten te eten geven, ondertussen gelijk weer ermee op de foto.
Na alle rituelen werden de olifanten aan elkaar gezet en werden ze teug gebracht naar hun weide.
Wij gingen op het gemak terug lopen naar het hotel om de koffers te pakken en te vertrekken.
De middag zouden we in de auto zitten om naar het tussen hotel te gaan in Berastagi.
Zodra we aankwamen konden we weer eens fatsoenlijk op het toilet zitten en hebben we een lekkere douche genomen. Dit was al weer wat dagen geleden en dus wel nodig.
Verder hebben we gegeten, ge-internet en zijn we lekker gaan slapen. Op de achtergrond het geluid van de elke avond aanwezige regen en onweer.