Dag 20, 21 en 22 - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Gilco, Bianca Mike en Tygo Zweeden - WaarBenJij.nu Dag 20, 21 en 22 - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Gilco, Bianca Mike en Tygo Zweeden - WaarBenJij.nu

Dag 20, 21 en 22

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Gilco, Bianca Mike en Tygo

27 Juli 2017 | Maleisië, George Town

Dag 20, 21, 22 (25-07-2017 t/m 27-07-2017)

Eindelijk hebben we weer eens kunnen uitslapen, schrokken na half 9 pas wakker dus een wat laat ontbijt, wat erg variabel en lekker is. Na het ontbijt zijn we gelijk richting het strand gegaan, want het was de bedoeling om heerlijk uit te rusten van de mooie reis die we gemaakt hebben. De zon brand goed en om het een beetje vol te houden af en toe het water in, heerlijk op een luchtbed de zonestralen oppikken en blijven smeren, maar dat valt niet mee. De jongens wisselen het zeewater af met het chloor van het zwembad. Een late lunch om 14.00 uur bij het beach restaurant. De meeste zijn het liggen op een bedje al zat (geen rust kunnen vinden) en we besluiten om naar de cable car te gaan (de wolken komen de zon gezelschap houden dus niet de volle zon, maar zelfs wat mist tussen de bergen). Er mogen maar 6 personen in 1 gondel dus nemen we 2 gondels om naar boven te gaan, de eerste stop om even wat foto’s te maken en van het uitzicht te genieten, daarna weer verder naar de hoogste stop even wat drinken en dan gaan pa, ma, Roy, Gilco, Mike en Tygo naar de loopbrug (Bianca heeft wat last van de hoogte dus die blijft lekker zitten en ziet vele mensen bezweet en puffend terug komen). Na een kwartier/ 20 minuten komen Tygo, Gilco en Mik bezweet weer terug en wachten we nog even op de rest die niet lang daarna puffend terug komen. Ben ik even blij dat ik niet mee was gegaan, want het bleek dat je dus een trap van 150 treden op moest. Weer terug naar beneden met de gondels waar we nog naar een 3D projectie te zien krijgen en waar je foto’s kan maken met allerlei dieren en dingen in 3D. Daarna gaan we ook nog even een 6D attractie in en willen we nog even wat shoppen, maar langzaam aan gaan alle winkels dicht het is inmiddels al 19.00 uur, terug richting het hotel lopen duurt maar een minuutje of 7 dus goed te doen. Even kijken waar we willen gaan eten, in het ene restaurant is een buffet en daar hebben we geen zin in, dus maar hetzelfde restaurant waar we gisteren gegeten hadden, dat was goed bevallen. We bestellen vooraf loempia’s, garnalen met kaaskorst en kip met een krokant laagje. Het hoofdgerecht wordt sissende eend, sissende kip in oestersaus en kip met ananas, nasi en garnalen in zoetzure saus en noedels met groenten. Na een paar happen van het hoofdgerecht wordt pa niet lekker en gaan pa en ma naar het huisje en eten wij alles lekker op. Gelukkig ging het na boven de pot hangen wat beter met pa en gaan we lekker op tijd het bedje in voor een nieuw dagje op Langakawi.

Dag 21

Weer lekker geen wekker zetten en worden weer pas rond 08.45 uur wakker. Een lekker ontbijt en weer richting zwembad en strand. Pa en ma blijven bij het huisje om even wat rustig aan te doen. Na wat plonsen in het water en spelen in het zwembad hebben we even contact wat we gaan doen, het is weer wat bewolkt al is het nog wel erg warm rond de 30 graden, gaan we na de lunch, naar wat shopping malls, duty free chocolade, drank en sigaretten, dus wat inslaan daarna nog een shopping mall voor kleding en schoenen maar dat valt wel erg tegen ook al wordt er het een en ander ingeslagen. Na het slenteren in de winkeltjes is het alweer tijd om ergens te gaan eten, en laten we de taxichauffeur ons ergens heen brengen. Dit keer geen seafood, maar eens wat anders……we komen in een toeristisch plekje met vele winkeltjes en eettentjes en ons oog valt op Italiaans en Mexicaans, dus dat wordt een combinatie van beide. Daarna worden we weer naar het hotel gebracht en aan weer gelijk ons bedje in.

Dag 22

Onze laatste volle dag op Langkawi is aangebroken, we beginnen de dag weer uitgeslapen met wat nacht onderbrekingen van buikkramen bij Tygo (tja, bijna geen volkoren producten en bijna alleen maar wit brood dan ga het eens verstopt zitten). Weer een dagje met zon en bewolking, en gaan weer net als de vorige dagen naar het strand en zwembad. De middag is voor Gilco, Roy, Mike en Tygo al geboekt om een eilandentour te maken op een waterscooter. Pa, ma en ik blijven tot in de late middag op het strand. Dan laat de zon zich ook niet echt meer zien dus besluiten we naar de kamer te gaan om te douchen en voor bakje koffie/thee. En wachten we op de verhalen van de mannen die een mooi avontuur beleefd hebben.
De verhalen waren mooi.
Iedereen heeft enorm genoten en ook Mike en Tygo hebben de waterscooter bestuurd.
De natuur was erg mooi van de eilanden.
In 1 van de eilanden was het grootste meer van Langkawi.
Best bijzonder om in een eilandje een meer te hebben, en daar heerlijk in gezwommen.
Op de terugtocht waren de golven lekker hoog dus daar konden we met de scooter overheen springen.
Na een lange middag waren ze rond 20:00 terug.
Even snel omgekleed om daarna te gaan eten.
Vlak voordat we weg gingen ging het nog even enorm regenen.
We hebben voor de 3e keer bij de Japanner / Chinees gegeten, wederom erg lekker.
Voldaan en moe richting de kamer gegaan.
Even douchen en lekker slapen.
Morgen de laatste dag en ’s middags op weg naar huis.

• 27 Juli 2017 - 16:49

Leny:

T zit er alweer op! Snel gegaan maar erg leuk om weer n beetje met jullie mee te reizen,
    WT zullen jullie veel gezien en genoten hebben
    We wensen jullie n goeie reis terug naar huis!
    Groetjes aan iedereen van ons!
    Jan en Leny