Dag 17 - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Gilco, Bianca Mike en Tygo Zweeden - WaarBenJij.nu Dag 17 - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Gilco, Bianca Mike en Tygo Zweeden - WaarBenJij.nu

Dag 17

Door: Gilco

Blijf op de hoogte en volg Gilco, Bianca Mike en Tygo

22 Juli 2017 | Maleisië, George Town

Dag 17 22-07-2017

Rustig opgestaan, koffers weer gepakt en naar het restaurant voor het ontbijt.
We waren op tijd klaar en de chauffeur stond gereed om onze koffers te laden en te vertrekken.
Vandaag stond er een rit van 5 uur te wachten om te eindigen in George Town, Penang.
De rit was in het begin veel slingeren door de bergen maar verder vrij het zelfde.
Toen we eindelijk op de snelweg kwamen werd het ook een stuk leuker.
Af en toe kwamen er groepjes Ferrari ’s voorbij, met een heerlijk sound.
vlak voor Penang moesten we nog over de “Jambatan Pulau Batang” brug van 8.8 km. Deze brug overspand de straat van Malacca.
Bij het hotel hebben we ingecheckt en de koffers in de kamers gebracht.
Omdat we nog niet hadden geluncht zijn we naar buiten gegaan om even buiten het hotel bij een leuk tentje aan de straat te gaan eten.
Tijdens het eten zagen we weer de Ferrari ’s voorbij komen.
We zijn even op straat gaan staan om het e.e.a. te bekijken.
Toen een Chrome Ferrari bij het overgelegen tankstation ging tanken zijn de jongens en Gilco er naar toe gegaan.
Daar hebben ze een paar foto’s gemaakt en mochten ze er even in zitten.
Toen alles weg gereden was zijn we na de lunch verder gaan lopen.
Toen we langs een mooi oud hotel liepen zagen we zo’n 20 van de Ferrari ’s geparkeerd staan. Daar hebben we ook weer een aantal foto’s gemaakt want er zaten wel mooie tussen. Op de tweede parkeerplaats voor de hotel entree stonden de rest van de auto’s.
Ook hier foto’s en bekijken. Er was zelfs een Mercedes Benz G-klasse 6x6 Brabus. De kenners weten meer!!
Roy zei dat we voor het avond eten een stukje moesten lopen en dan zouden we aan het strand kunnen eten.
Vol goede moed zijn we aan de wandeling begonnen, tegen achten was het al.
Omdat we al even liepen hebben we het onderweg eens nagevraagd maar we liepen de goede richting op.
Na ongeveer een uur stiefelen kwamen we in een buurt met verschillende restaurants. Deze waren dan wel niet aan het strand maar we vonden het mooi geweest.
We doken een restaurant in genaamd “Bali Hai”, if it’s swims we have it, was hun slogan.
De plek zat vol met chinezen en lokale dus dat moest goed zijn.
We kregen een tafel en de menu kaart.
Dit was voor een aantal mensen onder ons een shock.
We kwamen er na echt veel hangen en wurgen uit.
De gekozen vis, Red Snapper, werd vers uit een aquarium gehaald en voor ons bereid. We hadden nog wat kip gerechten en frietjes.
Weg gespoeld met verse sapje en Tiger bier had het ons toch wel gesmaakt.
De terug wandeling ging ook iets vlotter maar uiteindelijk hadden sommige toch blaren op de voetjes, mede door nieuwe slippers.
Bij het hotel aangekomen nog even alle social media en spelletjes gecheckt en zijn lekker gaan slapen.