Dag 4 - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Gilco, Bianca Mike en Tygo Zweeden - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Gilco, Bianca Mike en Tygo Zweeden - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Gilco

Blijf op de hoogte en volg Gilco, Bianca Mike en Tygo

10 Juli 2017 | Indonesië, Medan

Dag 4

06:00 ging de wekker voor een spannende dag, Oerang Oetangs spotten in de jungle.
06:30 konden we aan het ontbijt, pancakes en american breakfast werden de keuzes.
De hoeveelheid was jammer genoeg niet om over naar huis te schrijven maar het vulde in ieder geval.
Om 07:00 stond de nieuwe gids aan tafel om ons mee te nemen de jungle in.
De aftrap was gelijk een steile klim het mooie groen in, veel gehijg en gepuf tot gevolg.
Via vele smalle en glibberige paadjes kwamen we de eerste bewoners tegen, Thomas Leave apen.
Dit waren schattige aapjes en waren gelukkig niet schuw, misschien al gewend aan de mens????
Verder de jungle in en daar kwamen we na veel zweet druppels eindelijk de eerste 2 Oerang Oetangs tegen, moeder met een kind.
Deze 2 bleven veilig hoog in de bomen zitten om ons te aanschouwen.
Verder het bos in kwamen we weer een moeder met jong tegen. Deze waren wel in the mood for some food. De gids had bananen voor ze welke ze gretig aannamen. Iedereen mocht de apen voeren en konden zeer dichtbij met ze op de foto, helemaal te gek!!!!!!
We gingen weer verder om het mannetje te spotten. Om diverse plekken geweest maar hij liet zich nog niet zien. We kwamen bij een huisje aan waar Cock en Regina achterbleven. De zoektocht naar het mannetje ging over echt steile paden en of we hem zouden vinden was geen garantie.
De kids gingen verder met de zoektocht naar het grote oranje gevaarte.
Het was inderdaad een flinke klim met wel HEEL smalle paadjes. We liepen en liepen maar het mannetje kon niet gevonden worden.
We kwamen andere apen tegen, ook de Johanes Leave, waar we stil bleven staan. De gids ging even vooruit om te kijken of hij het mannetje kon vinden.
Na 15 minuten achter te zijn gebleven in de gevaarlijke jungle kwam hij weer terug. Helaas had hij het mannetje ook niet kunnen vinden. Hij had wel een zwarte varkensstaartaap gevonden en met stukken fruit mee gelokt naar ons toe. Natuurlijk ging deze ook op de foto.
Omdat de grote man niet gevonden werd gingen we terug naar Cock en Regina, welke inmiddels ook al meer dan een half uur achter waren gebleven.
Plots bleef de gids staan en moesten we allemaal stil zijn. Gewoon op de terugtocht kwamen we het mannetje tegen welke in een boom aan het hangen was.
Voorzichtig gingen we hem tegemoet om hem niet te laten schrikken, Mike Tygo en Gilco gingen er voorbij om foto’s te maken. De aap kwam op de grond en liep richting de 3. De gids zei dat ze moesten weg lopen zodat de aap niet te dichtbij kwam. Telkens als ze een stukje verder gingen kwam de aap er achteraan. Tygo werd zelf een beetje bang omdat de aap maar bleef komen.
Tijdens de aftocht kwam er nog een andere gids met 2 mensen aan. De beide gidsen hebben de aap met fruit een andere kant op gelokt. Daar bleef hij rustig zitten en na een paar extra foto’s gingen we terug de jungle uit richting de rivier.
Bij de rivier werden opgeblazen binnenbanden aan elkaar geknoopt en gingen we lekker “tubben” (Engels) de rivier af.
Overal waren mensen aan het spelen en recreëren in en langs het water en de omgeving was mooi om te zien. Er werd volop gezwaaid naar deze witjes op de banden alsof ze die nog nooit gezien hadden.
Op het einde hebben we even gezwommen in de rivier om af te koelen van die enorm warme en klamme jungletocht.
De lunch hebben we in het hotel genomen voordat we met 2 4x4’s op weg gingen naar het volgende hotel.
De rit duurde een paar uurtjes en de auto is niet in de derde versnelling gekomen, zo slecht was de weg. Niks dan kuilen, plassen en stenen.
We kwamen aan op een plek, wat de eindbestemming was, en hadden zoiets van WTF doen we hier. Volop druk en een grote bende.
De koffers werden ook hier weer gepakt en we werden een richting op gedirigeerd.
Ook hier was weer een hangbrug waar we over moesten, niet meer dan 6 personen tegelijk op de brug!
Na een natte wandeling, het had wat geregend, kwamen we aan bij de Jungle Lodge.
De koffers werden naar de kamer gebracht waarna wij zelf ook gingen kijken. Ik zou het woord primitief niet gebruiken voor de kamer, er tenslotte een lamp. Er was ook stromend water, zeer langzaam en alleen koud.
We hebben ons omgekleed en zijn ook hier nog even de rivier ingedoken om af te koelen. Helaas kwam er erg onweer aan zodat we al snel weer eruit zijn gegaan, het ging ook weer regenen en hadden geen zin om meer nat te worden.
Op het balkon hebben we nog een spelletje Skip-Bo gespeeld en genoten van het onweer en de hoosbui.
Voor het diner waren we aangewezen op het restaurant van het hotel, er was tenslotte niets anders dicht in de buurt.
Gelukkig was het eten erg lekker en de drankjes smaakte opper best.
Na het eten kwam er nog een gitarist enkele Indische nummertjes spelen. Dat werd ons uit eindelijk te veel en gingen snel naar de kamer toe, het begon ook weer te regenen.
Daar hebben we net als aan het eind van de middag onder het genot van onweer en hoosbui een spelletjes gedaan.
Morgen bijtijds eruit voor de trip richting de olifanten.