19 - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Gilco, Bianca Mike en Tygo Zweeden - WaarBenJij.nu 19 - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Gilco, Bianca Mike en Tygo Zweeden - WaarBenJij.nu

Door: Gilco

Blijf op de hoogte en volg Gilco, Bianca Mike en Tygo

24 Juli 2017 | Maleisië, George Town

Dag 19 24-07-2017

Wederom moest de wekker gezet worden, tis net een werkdag, om 06:30 zodat we op tijd waren voor de rit.
Wakker worden ging goed en na de badkamer perikelen gehad te hebben zijn we met alle spullen naar beneden gegaan om te ontbijten.
Om half 8 stonden er 2 taxi busjes klaar om ons naar de ferry te brengen.
Het was een kort ritje en om 08:00 uur hadden de passen om de ferry in te gaan.
Het was de SFF, Super Fast Ferry, naar Langkawi.
We waren de eerste die aan boord gingen en moesten nog een half uur wachten tot iedereen onboard was om te vertrekken.
Helaas moeten concluderen dat SFF misschien iets te hoog gegrepen is voor die titel. Tenzij je het gaat vergelijken met een roeiboot, want echt snel was hij niet.
Tijdens de vaart werd een Bollywood film gedraaid.
Nu heb ik in mijn leven al wat pulp gezien maar dit was echt bagger van de bodem, nog geen D waard.
Gelukkig vielen we af en toe weg zodat je er niet altijd naar keek.
Na 2 uurtjes meerden we aan om een roedel Chinezen uit te laten.
Hierna was het nog 1 uurtje varen totdat we de kust van Langkawi zouden aantikken.
Om half 12 kwamen we aan en prompt was de Bollywood kwelling ook afgelopen, alsof ze hem ervoor gemaakt hadden.
We liepen de terminal af waar we werden opgevangen door de taxibestuurder.
Buiten stonden er 2 busjes klaar om ons in te laden en naar het hotel, Berjaya, te brengen.
Na 3 kwartier scheuren kwamen we aan op een heel mooi plekje van deze aardkloot.
Na het inchecken werden we met een open busje richting de kamers gebracht.
We hadden 2 chalets met geschakelde kamers, vlak bij elkaar. Deze stonden achteraan op de heuvel midden in het bos.
Alle chalets staan tegen de berg op verdeeld.
Na alles gedeeld te hebben, hebben we de zwemkleding aangetrokken en zijn we richting het strand gegaan.
Daar hebben we bij het beach restaurant nog geluncht en tot bijna 19:00 op het strand vertoeft.
’s Avonds hebben we bij de Japanner van het hotel heel erg lekker gegeten. EIGENLIJK HEBBEN WE DE GEHELE VAKANTIE ELKE KEER HEERLIJK GEGETEN!!!.
Na het eten heeft het busje ons weer naar de kamers gebracht om lekker te slapen.