Dag 18 - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Gilco, Bianca Mike en Tygo Zweeden - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Gilco, Bianca Mike en Tygo Zweeden - WaarBenJij.nu

Dag 18

Door: Gilco

Blijf op de hoogte en volg Gilco, Bianca Mike en Tygo

23 Juli 2017 | Maleisië, George Town

Dag 18 23-07-2017

De bus stond weer gereed om ons na het ontbijt richting Penang Hill te brengen.
De rit was niet echt lang en we waren er rond tienen.
Het was nog niet druk dus we hadden snel de tickets. Als toerist wordt je wel genaaid want je moet drie keer zoveel betalen als een inwoner.
Penang Hill kom je op door de kabeltrein te nemen. Deze neemt je mee naar de 830 meter hoge berg.
We stapte de trein in en deze wordt gewoon volgepropt om zoveel mogelijk mensen mee te nemen.
Gilco stond achter de bestuurder en stond, hoeveel chinezen er ook bij werden gestamd, zijn goed plek niet af. Er moet tenslotte ook goed gefilmd kunnen worden.
Boven op de berg is het eigenlijk een soort mini pretparkje.
Daar hadden we niet echt veel aan.
Helaas was het was heiig dus konden we de stand niet echt goed zien. Gelukkig was het wel een paar graadjes koeler dan beneden dus een fijne bijkomstigheid.
Nadat we alles gezien hadden zijn we in de rij gaan staan om weer naar beneden te gaan.
Het leek erop als of de terugreis sneller ging, maar dat zal wel bedrog zijn.
Beneden hebben we nog een souvenirtje gekocht en heeft de bus ons weer naar het hotel terug gebracht.
Daar hebben we weer in het zelfde restaurantje gegeten als de dag ervoor. Waarom zoeken als je dichtbij ook iets lekkers heb.
Na de lunch zijn de jongens en Roy naar het hotel gegaan om te zwemmen.
De rest is nog even de stad in gedoken om te shoppen.
Gelukkig kon je af en toe een winkel in om af te koelen want het was niet normaal heet in de straten.
We hadden het al snel gezien en zijn ook terug gegaan naar het hotel om de verkoeling van het zwembad op te zoeken.
Dit hebben we tot eind van de middag vol kunnen houden.
Daarna even douchen en we ging voor het avondeten in het hotel eten.
Deze heeft bovenop een restaurant wat langzaam ronddraait, zo zie je de hele stad by night.
Er was buffet dus uiteindelijk voor iedereen genoeg om voldaan te kunnen afsluiten.
Met de buikjes vol zijn we richting bed gegaan.
Morgen de laatste rit om de vakantie af te sluiten met 4 dagen Langkawi.