Dag 15 & 16 - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Gilco, Bianca Mike en Tygo Zweeden - WaarBenJij.nu Dag 15 & 16 - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Gilco, Bianca Mike en Tygo Zweeden - WaarBenJij.nu

Dag 15 & 16

Door: Gilco

Blijf op de hoogte en volg Gilco, Bianca Mike en Tygo

21 Juli 2017 | Maleisië, Cameron Highlands

Dag 15 20-07-2017 (helaas nog te slecht internet om foto’s te uploaden)

Vanmorgen ziet al te vroeg opgestaan.
We hebben het ontbijt genuttigd en op ons gemak alle spulletjes weer ingepakt.
Om 09:00 stond de chauffeur voor de deur gereed om ons naar de volgende bestemming te brengen, Strawberry Park in de Cameron Highlands, een reis van zo’n 4 uurtjes.
Bij het verlaten van het hotel konden we nog 1 keer genieten van de klamme warmte van de stad. Die voelt alsof je thuis de oven open doet als het gerecht klaar is, gewoon lekker en bedrukkend.
Koffertjes ingeladen en op pad.
Tijdens de rit was er niet echt veel interessants te zien dus met een plaspauze, een stopje bij een waterval en een lokale fruitstal zijn we in een ruk doorgereden.
Rond half 2 kwamen we in de bergen aan.
Het eerste wat opviel was de kou. Het was maar 22 graden en dat waren we niet gewend.
We hebben ons ingecheckt en zijn in het restaurant maar even gaan lunchen.
We zaten buiten op het balkon en gelukkig kwam geregeld de zon door.
Het eten smaakte goed en de frisdrank en biertjes waren goed koud.
Hierna zijn we naar de kamer gegaan en hebben we op het balkon gezeten om wat te internetten en een spelletje Skip-Bo te doen.
De jongens hebben nog even gezwommen. Helaas was dit binnen en niet al te groot.
Aangezien dit hotel bovenop de berg ligt en er niets in de buurt was hebben we ’s avonds ook in het hotel gegeten, ook deze keer gewoon lekker.
Na het eten is iedereen zijn kamer in gegaan om te relaxen en te slapen.
Morgen staat de chauffeur om 9 uur weer te wachten.

Dag 16 21-07-217

Om 07:15 de wekker afgegaan om ons gereed te maken om om 08:00 uur te gaan ontbijten.
Volgens de temperatuur indicatie op de telefoon was het maar 16 graden, een hele shock.
Gelukkig scheen wel de zon.
De zaal zat al aardig vol en gelukkig konden we, na het weg laten sturen van wat andere mensen, een grote tafel bemachtigen.
Het ontbijt was zeer uitgebreid en smakelijk.
Min puntje was de wachttijd bij de gebakken eieren, maar die smaakten dan ook gewoon goed net als de hand gemaakte falafels.
Toen alles erin zat zijn we de bus ingestapt.
Vandaag stond op de planning een bezoek aan een thee plantage en een high tea.
Onderweg stopte de chauffeur bij een aardbeien farm.
Hier konden we zelf, uiteraard tegen extra betaling, de aardbeien plukken.
Aangezien het allemaal niet spectaculair was zijn alleen de jongens gaan plukken en is Gilco mee gegaan om het vast te leggen.
Alle aardbeiplanten waren op rekken gepland dus dat was handig plukken.
Tijdens het plukken natuurlijk menig aardbeitje gecontroleerd op smaak, deze waren toch best lekker.
Nadat het pondje in de pocket was zijn we verder gegaan.
In een dorpje stopte we weer zodat we over een lokale markt konden lopen.
Vrij veel hetzelfde, veel aardbeien en groente, wat men te koop aanbood.
Mike en Tygo hebben nog wat armbandjes voor hunzelf en vriendinnen gekocht.
Na de aankoop weer verder op weg naar de thee plantage.
Daar aangekomen moesten we het laatste stuk omhoog lopen.
Daar aangekomen hebben we het bezoekerscentrum bezocht en gewacht op de rondleiding door de fabriek.
Deze fabriek was rond 1935 opgericht en de machines waren nog steeds dezelfde. Dit was omdat men de authentieke smaak zoals die hoorde wilde behouden.
De gids welke ons rondleidde was volgens mij doof stom want er kwam geen enkel woord uit.
We hadden net zo goed op ons eigen rond kunnen lopen, het was ook nog geen 10 minuten.
Na de fabriek wilde we onze high tea gaan nuttigen in het restaurant.
Het bleek alleen niet daar de zijn maar elders in hotel “The Smokeroom”.
Wij weer in de bus naar beneden.
De chauffeur zei dat we nog stopte bij een lavendel farm, konden we daar wat bekijken.
Ook bij deze farm moest je entree geld betalen, waarom????
Het was een soort tuincentrum op de heuvel met allemaal foute Efteling achtige dingen. Kabouters, huisjes enz.
We hebben daar een lekkere aardbeien milkshake genomen om even van alle indrukken bij te komen.
We zijn er vrij vlot doorheen gelopen om de reis voort te zetten.
De chauffeur wilde nog bij een bijen farm stoppen. Dit hebben we de nek omgedraaid. Geen farms meer voor ons. (Volgens mij krijgt hij gewoon provisie van elke farm als je daar met toeristen aankom).
Na een stukje down hill te hebben gereden kwamen we bij het hotel aan voor de high tea.
We zijn lekker buiten gaan zitten en hebben de eenvoudige high tea, een scone, zalm sandwich, thee en een stukje koek, genuttigd.
Al met al was het best lekker.
Na deze versnapering zijn we naar ons hotel gereden.
Daar hebben we lekker op het balkon in de zon gezeten en alles ontspannend gedaan.
Vanavond weer eten hier in het hotel en daarna de koffers pakken.
Morgen gaan we om 9 uur weer de bus in om naar Penang te gaan, een rit van zo’n 5 uur.