Dag 13 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Gilco, Bianca Mike en Tygo Zweeden - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Gilco, Bianca Mike en Tygo Zweeden - WaarBenJij.nu

Dag 13

Door: Gilco

Blijf op de hoogte en volg Gilco, Bianca Mike en Tygo

18 Juli 2017 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dag 13 18-07-2017

Na een toch nog goede, gescheiden, nachtrust hebben we op het gemak van het ontbijt genoten. Omdat het restaurant halal is was er geen bacon te vinden voor de eitjes.
Na het ontbijt hadden we besloten om bij de Petronas torens , Twin Towers, te gaan kijken.
We waren bijna te voet gegaan maar een oplettende chauffeur van het hotel sprak ons aan of we een shuttle bus wilde.
Met een bus is in ieder geval makkelijker dan te voet het gebouw vinden in deze o zo drukke stad.
We werden netjes voor de deur afgezet en gingen binnen kijken.
Daar was het vele verdiepingen met alleen maar winkels. Voornamelijk alle “dure” merken hadden een shop.
We gingen eerst even kijken waar we de torens in konden om via de sky-bridge wat opnames te maken.
We moesten een verdieping lager om aan te sluiten in de rij om kaartjes te kopen.
Helaas konden we niet gelijk, was allemaal al vol, maar konden we om 15:30 omhoog.
Met de kaartjes op zak, € 21,00 p.p., gingen we nog maar wat winkeltjes kijken.
Na een tijdje zijn we naar buiten gegaan want onderaan de toren ligt een mooi park.
Dit park is voorzien van een grote fontein, “zwembad’ voor de kleintjes en diverse andere zaken.
Omdat het al tegen lunchtijd liep hebben we eerst een lekkere lunch genoten bij een Italiaan.
Na de lunch zijn we het park in gegaan om relaxed wat te wandelen.
In het park staat een variatie aan verschillende bomen en planten.
Er is een grote speeltuin voor de kindjes en ook een soort zwembad met watervallen.
Men kan er hard lopen over een speciaal parcours.
Na de langzame wandeling was het tijd om richting de opstelling te gaan voor de twin towers.
We kregen een gele badge mee en via een projectie op rook werden de veiligheidsmaatregelen getoond.
Met z’n allen de lift in tot de sky-bridge op de 40e verdieping.
Daar konden we 10 minuten van het uitzicht genieten en de constructie van het gebouw bewonderen.
Daarna weer met de lift naar de 83e verdieping om over te stappen in een andere lift welke ons naar de 86e verdieping bracht. Had men die 3 er niet bij de eerste lift bij kunnen doen???
Daar hadden we een schitterend uitzicht over heel Kuala Lumpur.
We konden van alle zijdes de hele stad zien.
Na 40 minuten werden we weer opgeroepen om naar beneden te gaan.
Daar hebben we de groepsfoto genomen en wat souvenirs gekocht.
Buiten aangekomen hebben we 2 taxi’s richting het hotel genomen om even tot “rust” te komen voordat we gingen eten.
Voor het eten gingen we opzoek naar een eetgelegenheid met rode stoeltjes in China town, op aan raden van vrienden.
Deze nooit gevonden want het was ENORM druk vanwege de vele standjes in die straat.
Wel konden we even shoppen wat ons 2 Michael Kors tassen, een Nike pet en een paar Nike schoenen hebben opgeleverd.
Yes sir it is very good quality, zeiden ze. We gaan dit thuis zien.
Aangezien we de rode stoeltjes niet konden vinden hebben we aan een lokale verkoper gevraagd waar je goed chinees kon eten, we zaten er 50 meter vandaan.
Daar aangekomen, op de 1e verdieping, konden we zitten.
Hoe het restaurant eruit zag is moeilijk te beschrijven. Wij waren de enige buitenlanders, kil verlicht, slechte kwaliteit menukaarten, bediende die slecht Engels spreken en ga zo maar door.
Dit alles was te weerleggen met goed koud bier, heel goed eten en een rekening van nog geen € 10,00 per persoon.
Op de terugweg hebben we bij Mac Donalds een ijsje gehaald om alles af te ronden.
Op de terug weg naar het hotel bleef 1 van de trouwe slippers van Gilco achter een randje hangen wat helaas het touwtje tussen de tenen kostte.
Na jaren trouwe dienst moesten ze achter blijven bij een bankje boven het metrostation, wachtend op een 1 benige zwerver.
Na deze enerverende dag zijn we lekker gaan slapen in afwachting van morgen.