Dag 10, 11 en 12 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Gilco, Bianca Mike en Tygo Zweeden - WaarBenJij.nu Dag 10, 11 en 12 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Gilco, Bianca Mike en Tygo Zweeden - WaarBenJij.nu

Dag 10, 11 en 12

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Gilco, Bianca Mike en Tygo

17 Juli 2017 | Indonesië, Denpasar

Dag 10, 11, en 12 (15 juli t/m 17 juli)
We beginnen de ochtend zoals altijd met een ontbijt en bespreken wat we gaan doen, Mike is nog steeds niet echt lekker en blijft veel op zijn kamer met af en toe bij opa en oma bij het zwembad liggen. Tygo en Roy springen na het ontbijt het zwembad in voor en frisse duik, het zonnetje schijnt volop en af en toe een wolkje maar dat is maar goed ook anders is het echt niet voltehouden. Gilco en ik bestellen een taxi om naar Gianyar af te reizen om wat zilver in te slaan voor ons zelf maar ook voor vrienden. Na bijna 2 uur rond gelopen te hebben en alles gepakt wat we wilden hebben, gingen we afrekenen. Een leuk speciaal prijsje en kreeg er nog oorbellen bij (niet echt mijn ding dus kijken wie we daar blij mee kunnen maken). Alles gepoetst en ingepakt weer in de taxi richting het hotel om een late lunch te nuttigen. Roy en Tygo zijn in de tussentijd (14.00 uur) op een scooter gesprongen om naar Ubud te rijden, waar Roy af had gesproken met een vriend. Na vele verkeerde afslagen en aanhouding door de politie zijn ze eindelijk aangekomen in het stadje. We zouden met zijn allen gaan eten in het stadje waar we zitten, maar Mike voelde zich nog niet lekker en hebben we voor hem aan de overkant een soepje en wat crackers gekocht zodat hij op z’n gemak tussen de wc bezoeken door dat kon nuttigen. Kreeg inmiddels (17.30 uur) een appje van Roy hoe laat we wilden gaan eten, wij wilde alvast het stadje ingaan om wat winkeltjes en eettentjes uit te zoeken, af en toe bij een eettentje waar wifi was Roy een appje sturen hoe of wat. Toen kregen we om 20.00 uur een appje dat ze onderweg wat gingen eten (Mac Donalds), toen waren wij inmiddels alweer bij het hotel en hebben daar maar wat gegeten. Om 22.00 uur kregen we nogmaals een appje van Roy dat ze er bijna waren en hoe ons hotel ook alweer heet. Inmiddels lagen wij al in bed en kreeg een verontrust appje van pa of ze er al waren. Niet dus……maar om 23.00 uur waren ze eindelijk weer in het hotel. Dus een heel avontuur beleefd op de scooter. In bed kon Tygo nog niet echt in slaap komen, wilde eerst zijn scooter avontuur vertellen, maar daarna viel hij snel in slaap.
De laatste rustdag op Bali, dit keer niet op het strand, een bedje moest je daar huren voor bijna €8,-- dus zijn we bij het zwembad gaan liggen, Mike was weer een beetje opgeknapt en is met Tygo lekker gaan dobberen op het luchtbedje in het zwembad de rest lag lekker in de zon of onder de parasol. Na de lunch hebben Gilco en Bianca genoten van een massage op het strand van een uur en dat ook voor € 8,-- per persoon. Heerlijk was het…… Na de massage nog even van de laatste zonnestralen genieten en douchen, pa had gereserveerd voor het restaurant van “Lonny” de beroemde Indische kok. We hadden de taxi besproken om 18.00 uur want om 19.00 uur moesten we daar zijn het verkeer is zo chaotisch daar dus trokken we er een uur voor uit. Na een kwartiertje kwamen we in the middle of no where aan en daar was het restaurant van Lonny, in 2015 is hij uit Nederland vertrokken om in Denpasar een restaurant te beginnen. We werden vriendelijk ontvangen en Lonny himself stond in de keuken om te koken, toen we aan tafel zaten kwam hij ons nog even welkom heten in zijn restaurant. Tijdens het eten kwam er een gitarist voor wat achtergrond muziek te zorgen, daarna kwam Lonny ook nog wat liedjes zingen, klonk niet slecht moet ik zeggen. Na het gezang nog even op de foto met hem en een kopje thee en koffie drinken en daarna weer richting hotel voor het laatste nachtje. Om 11 uur na het ontbijt komt het busje ons weer ophalen om ons naar het vliegveld te brengen.
De chauffeur was iets te vroeg dus wat eerder richting het vliegveld, maar dat kon geen kwaad want de president van Indonesië was vlak bij ons hotel en op elke hoek stond politie en security we dachten dat het wel mee zou vallen, maar opeens in het niets gebaarden en hard gefluit van de politie dat we sneller moesten gaan rijden, bij een uitrit moesten we de weg af en daar kwamen eerst een stuk of 4 politie te motor, daarna 2 politie auto’s toen 2 auto’s voor en 2 auto’s achter de auto van de president nog wat politie auto’s en nog wat andere auto’s van belangrijke politieke mensen en ten slotte nog 2 politie auto’s toen deze voorbij waren mochten we de weg weer op. Aangekomen bij het vliegveld verliep alles voorspoedig en waren we ruim op tijd want onze vlucht was om 14.25 uur, we konden nog geen eens onze koffers kwijt zo vroeg waren we er. Na wat shoppen (koekjes voor de kids inslaan) zagen we dat we de koffers konden inchecken, dus maar gelijk gedaan, zodat we rustig zonder koffers konden shoppen. Tijdens het shoppen kwamen we er achter dat we weer wat vertraging hadden het vliegtuig zou nu om 15.05 uur vertrekken dus maar wat drinken en wat eten en wachten tot we konden boarden. Eindelijk konden we bij gate 2 wachten, maar een half uur voor tijd werd er opgeroepen dat we naar gate 6a moesten, dat was ook weer een kwartier lopen dus…..niet meer zolang wachten! Bij de gate aan gekomen weer de boardingpas gecheckt voor de 3e of 4e keer moesten we met de bus naar het vliegtuig. Met het trapje in de warme buitenlucht het vliegtuig in en komen we bij onze stoelen, zit er al een mevrouw op pa zijn plek alle twee stoel 22d……wat raar zeg, maar wat was er aan de hand? Die mevrouw zat in het verkeerde vliegtuig dus geen dubbele boeking en hoefde die mevrouw niet bij pa op schoot ;-) Na een vlucht van 3 uur kwamen we eindelijk aan op het vliegveld van Kuala Lumpur (18.15 uur), nog een stukje lopen om de koffers te gaan halen, hadden Mike en Tygo bijna alle koffers van de band gehaald, nog even wachten tot de laatste koffer van Gilco op de band zou komen……na 15 minuten nog geen koffer van Gilco maar wel een andere paarse koffer. Dus maar even navragen hoe of wat, na wat barcodes van de koffers te laten zien en die andere paarse koffer naar dat hokje te brengen, zagen Mike en Tygo de koffer op een hele andere band liggen. Allemaal heel vreemd maar alles uiteindelijk goed gekomen en met de koffers richting uitgang waar de chauffeur op ons stond te wachten (al vanaf 17.00 uur en wij kwamen pas rond 19.20 uur aan bij de chauffeur). Snel in het busje op naar het hotel. Om 20.30 uur aangekomen in het hotel eerst inchecken en daarna naar het restaurant eten waar we een volgens de beschrijving een buffet zouden krijgen voor het 45 jarige huwelijk van pa en ma. Eerst de koffers in de kamers zetten en er moest in 1 kamer nog een bed geplaats worden, maar dat konden ze doen tijdens ons diner. Bij het restaurant aan gekomen zit er geen kip en ook geen buffet….. 3 tafels apart gedekt ver van elkaar vandaan. 2x een 2persoons tafel en 1 x een 3 persoons tafel. Op de tafels voor de 2 personen stond een menukaartje wat we te eten kregen voor het 45 jarige huwelijk, dus dat was niet echt goed gegaan, maar het zal allemaal wel. Het voorgerecht was een salade met geroosterde eend, daarna een champignon soep, gebakken zalm als hoofdgerecht, het toetje was crème brule. Als je je gang ophad stond de ober al snel voor je neus om alles weg te halen en het andere gerecht voor je neus te zetten, zo snel hadden we nog nooit gegeten in een restaurant! Als laatste nog een kopje thee of koffie en dan zouden we nog even in de buurt gaan kijken wat er allemaal te doen is. Tijdens het kopje koffie komen er opeens 2 obers aan met 2 chocolade taarten met kaarsjes aan, voor de tafel van pa en ma en 1 voor de tafel waar Gil en ik aanzaten. Vreemd want de 45 jarige huwelijk voor ons is nog lang niet inzicht. Maar een heel lief gebaar van de reisorganisatie die dit geregeld had. Daarna nog even snel naar een stukje lopen en om 23.00 uur waren we weer op onze kamer waar nog steeds geen 3e bed was. Nog even naar de receptie gebeld …..het zou geregeld worden na een half uur nog geen bed (ik was daar wel aan toe om te gaan slapen) dus Gilco nog even naar beneden om te vragen hoe het zit, misschien moesten we een andere kamen want het bed zou niet passen ze gingen het nog even bespreken. Alles bij elkaar een uur later nog geen bed en weer naar beneden naar de receptie, kreeg hij een sleutel voor een andere kamer, dus Gilco een verdieping hoger slapen en Tygo bij mij in bed. Hopen dat het morgen geregeld word. Weltrusten.