Dag 8 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Gilco, Bianca Mike en Tygo Zweeden - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Gilco, Bianca Mike en Tygo Zweeden - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Gilco

Blijf op de hoogte en volg Gilco, Bianca Mike en Tygo

13 Juli 2017 | Indonesië, Denpasar

Dag 8 13-07-2017

Holy crap, het is 04:15 en de wekker gaat af.
Suf komen we bed uit en doen het ochtend ritueel.
Onze prive ferry ligt om 05:00 voor de kant om ons naar het vaste land te brengen.
We brengen alle koffers en spullen aan boord en gaan zitten wachten.
Vandaag gaat de reis richting Bali.
Na een goed half uur varen stappen we uit en wachten we tot Wawan met de bus voor kom rijden.
De koffers worden ingeladen en we gaan met het tweede vervoermiddel op pad.
Af en toe vallen we in slaap maar merendeel zijn we wakker.
We stoppen een keer op te piesen maar gaan verder gestaag, maar erg langzaam, verder.
Rond half 11 stoppen we voor een bakkie en eventueel wat te eten.
We hadden ontbijt van het hotel meegekregen, boterham met kaas, plakje cake en een banaan. Helaas was t vrij droog dus de meeste hadden het ontbijt overgeslagen.
Om een uur of 11 kwamen we aan op het vliegveld van Medan waar het al een drukte van jewelste was.
Met heel de grote mensenmassa door 3 poortjes om de koffers te laten controleren.
Jojo nam ons mee naar de balie op in te checken.
Een rij mensen, dat wil je niet weten, dus hier ging weer een berg tijd verloren. Gelukkig ging de vlucht pas om 13:15 dus we hadden nog even.
We zagen ook dat we een tussenlanding hadden op Bandung, dus 2 maal vliegen, zucht…….
Na het inchecken moesten we de koffers bij een punt aan de andere kant van de terminal inleveren, en weer door de scan.
De koffers verdwenen uit het zicht dus gingen we in de rij staan bij de douane. Ook hier weer de gehele handbagage door de scan.
Tygo had een rubberbal bij zich en dat was verdacht. Wij snapte dat niet want vanaf Nederland zat deze al in zijn tas.
We konden hem bij de security afdeling laten inchecken als speciale bagage.
Gilco ging met Tygo terug naar de security, dat was bij de eerste incheckbalie.
Daar aangekomen begrepen ze niet echt wat we wilde. Gelukkig kwam er iemand die meer dan 4 woorden Engels sprak en wij het weer uitgelegd.
Hij vertelde in gebrekkig Engels het een en ander en zou zo terug komen.
Na 10 minuten wachten hebben we het opgegeven en de bal maar op de balie achtergelaten.
Helaas moesten we wel weer achteraan sluiten bij een nieuwe rij van de douane.
Eenmaal daardoor gingen we naar de vertrekhal, gate 7.
Na 30 minuten kwam er door dat de vlucht een vertraging had van 30 minuten, we zouden dan om 13:45 vertrekken.
Rond die tijd werd er rond geroepen dat het vliegtuig vanaf gate 8 ging, wij weer verkassen.
Daar konden we gelukkig gelijk erdoor en liepen we naar het einde van alle gates waar het vliegtuig stond.
Eenmaal in het vliegtuig zagen we dat het met het koffer laden niet echt snel ging. De stewardessen hadden het gehele veiligheid gedeelte al gedaan en er stonden nog steeds koffers buiten.
Uit eindelijk zat alles erin en konden we 1.5 uur later dan gepland de lucht in, op naar Badung.
Na zo’n 2.5 uur kwamen we daar aan. Aangezien we het zelfde vliegtuig hadden om door te gaan mochten we blijven zitten. Snel werd er schoon gemaakt en de nieuwe passagiers ingeladen.
Hier ging het vrij vlot en konden snel weer door.
Rond half 7 landde we op het vliegveld van Bali. Daar alle formaliteiten weer gehad en de koffers gehaald.
Eenmaal buiten moesten we even zoeken naar de chauffeur van de taxi welke ons naar het hotel zou brengen.
Uiteindelijk hadden we hem gevonden en konden de taxi in.
De rit naar het hotel duurde dusdanig lang dat we pas om 21:30 lokale tijd aankwamen i het hotel, nog steeds niets gegeten. In de vluchten was geen eten bij.
We hebben ingecheckt en daarna de koffers naar de kamers gebracht. Gelukkig was de keuken nog open zodat we rond 22:15 nog iets konden eten en drinken.
Na het eten gingen vermoeid de kamers in om enige rust te nemen.
De dag erna zou de eerste rustdag worden, yehaa!!
Helaas nog steeds geen foto's kunnen uploaden.