Dag 14 - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Gilco, Bianca Mike en Tygo Zweeden - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Gilco, Bianca Mike en Tygo Zweeden - WaarBenJij.nu

Dag 14

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Gilco, Bianca Mike en Tygo

20 Juli 2017 | Maleisië, Cameron Highlands

Dag 14 (19 juli)
We beginnen de dag weer als vanouds met het ontbijt tussen de mannen, gesluierde vrouwen en gillende kinderen. Na het ontbijt gaan we allemaal even ons eigen weg, Gilco en Bianca gaan even een shopping mall in om nieuwe slippers te kopen voor Gilco. Bij de 1e shopping mall aangekomen zien we alleen maar winkeltjes voor elektronica, mobieltjes en ga zo maar door en dat 4 etages hoog……hier waren we niet naar op zoek dus gauw wegwezen en naar een andere mall toe. Daar binnen gekomen weten we niet waar we moeten beginnen, Zuidplein is daar niets bij 5 etages hoog en dat nog met andere verdiepingen erbij, om in te verdwalen. Het valt niet mee om daar slippers in maat 11 of 12 te vinden en dan ook nog heeft Gilco wensen waar de slipper aan moet voldoen. In de 1e winkel zag hij wel wat leuks, maar toch even verder kijken want je weet maar nooit. Vele winkels in gegaan en gekeken voor de maat en nergens zijn maat, toch maar nog die ene sport winkel in waar we al 2x gekeken hadden om voor een slipper te gaan die er toch een beetje stevig uit zag en niet van die plastic dingen. Dus gelukkig geslaagd in zijn maat voor € 8,00 dan bestellen we thuis maar weer gewoon de slippers waar hij eigenlijk naar opzoek is. Nog even een rugzak gehaald want die ander was een beetje op, toevallig kwamen we pa en ma ook nog tegen in die super grote mall, hoe is het mogelijk. Even besproken wat we de middag wilden gaan doen, dat werd een stadstour met een bezoek aan een tin fabriek, een batik shopje waar ze met de hand de stoffen aan het schilderen waren en ten slotte naar de Butan grot. Bij het hotel aangekomen om Roy en de kids te halen nog even wat lunch gekocht bij de supermarkt aan de overkant van het hotel, want de tour zou van 14.00 tot 17.00 uur zijn. De gids die alles uitlegde wat we gingen doen was niet te verstaan, maar het belangrijkste konden we wel begrijpen en dat was de tijd dat we weer bij de bus moesten zijn. Bij de tin fabriek, was er een mevrouw die alles uitlegde en liet het hele proces zien met mooie resultaten van bekers, sieraden en objecten, na 40 minuten moesten we weer bij de bus zijn en gingen naar een batik winkeltje (waar denk ik al heel veel mensen ooit geweest waren) we hadden daar 30 minuten maar na 15 mintuten zat iedereen alweer in de bus. Dus richting de Butan grot waar we ook 40 minuten de tijd hadden om alles te bezichtigen. Een hele mooi grot maar eerst een trap op lopen tussen de aapjes door naar boven (272 treden op en weer terug). Mike had een zakje snoep in zijn handen tijdens het traplopen dat was algauw gezien door een brutale aap en die pakte zo het zakje snoep uit zijn handen en de aap ging vervolgens op zijn gemak op de trapleuning zitten en peuzelde het zakje snoep leeg. Tygo schrok er zo van dat hij gelijk zijn pet, telefoon in de rugzak stopte zodat die veilig waren. Boven aan aangekomen moest je nog een trap op om de binnenkant van de grot te kunnen bewonderen. Na wat foto’s en film momenten weer naar beneden gegaan, waar Mike en Tygo een ijsje wilde (natuurlijk niet slim, want we moesten nog naar beneden tussen de apen door) het ijsje maar even onder de shirtjes verstopt en snel naar beneden gelopen. Beneden aangekomen de shirtjes onder het ijs maar konden nu lekker opgegeten worden. Bij de bus aangekomen moesten we nog wachten op wat mensen voordat de bus weer weg zou gaan om ons bij het hotel af te zetten, na 15 minuten was er 1 persoon nog niet dus zijn we toch maar vertrokken 5 andere mensen wilde nog niet mee en gingen met eigen vervoer weer naar het hotel. Bij het hotel aangekomen nog even bijkomen en zouden om 19.00 uur gaan dineren. Roy was dit keer niet lekker dus die bleef thuis. (ma was de vorige dag niet lekker maar is mee geweest al heeft ze niet veel gegeten). We gingen dit keer weer naar het straatje met de vele eettentjes waar het heel erg druk is en je tussen de lokale en niet lokale mensen zit, eerst even kijken waar we het beste konden gaan zitten en een besluit genomen. Tijdens het eten werden er nog wat tafeltjes en stoelen voor ons gezet, ze proberen iedereen hun tent in te lokken. We hebben daar heerlijk gegeten en zijn nog even het straatje ingelopen om het eten te laten zakken. Er zat een man die met ijzerdraad heel handig was en hebben Mike en Tygo een sleutelhanger gekregen met hun naam er op wat die man terplekke aan het buigen was. Erg leuk. Terug naar het hotel en nog een potje Skipo-Bo gedaan, wat gelezen en moeten vroeg uit bed want om 9.00 uur komt de chauffeur om ons op te halen om verder te reizen naar onze volgende bestemming Cameron Highlands “Strawberry Park”.

• 20 Juli 2017 - 15:49

Leny:

Hoi allemaal....alweer 14 dagen op reis, wat gaat t snel en wat hebben jullie alweer veel gezien en meegemaakt! Vinden jullie Maleisië toch ook heel anders dan Indonesië?
    Veel plezier met t aardbeien plukken!!