Dag 6 - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Gilco, Bianca Mike en Tygo Zweeden - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Gilco, Bianca Mike en Tygo Zweeden - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Gilco

Blijf op de hoogte en volg Gilco, Bianca Mike en Tygo

12 Juli 2017 | Indonesië, Samosir

Dag 6

Vanmorgen fris opgestaan nadat de wekker om 07:00 afgestaan.
We zouden om kwart voor 8 ontbijten zodat alles op het gemakje gedaan kon worden.
Het ontbijt was eindelijk eens goed. Zo hadden we nasi, mihoen, kip, gebakken eieren, toast, wafels en nog meer zodat we voldaan op weg konden gaan. Het was weer bijna een volle dag tuffen door de stad en de bergen. Onderweg gingen we natuurlijk wel zoveel mogelijk dingen bekijken.
De eerste stop was bij een uitkijkpunt op de vulkaan welke enkele maanden geleden was uitgebarsten en vele doden tot gevolg had. Wat opviel daar was dat de mens er maar een grote puinhoop van maakt m.b.t. afval opruimen. Echt overal waar je kijk ligt vuilnis.
Gelukkig was het punt wel schoon qua uitzicht. Enkele foto’s genomen en natuurlijk wilde men weer met de “Balanda’s” ( Nederlanders / vreemden) op de foto.
Hierna vervolgden we de tocht om te stoppen bij een lokale fruit en bloemen markt. Toen we uitstapten was het net of het sneeuwde maar dit was nog as van de vulkaan wat neer dwarrelde.
Op de markt konden we heerlijk fruit proeven en hebben we ook enkele soorten gekocht voor onderweg.
Bij de lokale mais roosterster hebben we nog wat kolfjes meengenomen om in de bus eten.
De volgende stop was in de bergen bij de Sipisopiso (als een mes) waterval. Hier was het best druk met allerlei mensen welke op de foto wilde met de waterval. Ook wij hebben ons best ervoor gedaan een mooi plekje te bemachtigen.
Na de foto’s hebben we nog iets gedronken bij een typisch Indonesisch tentje “Ons Huis”.
De weg vervolgde naar het houten paleis van de Batak koning. Jojo heeft heir goede uitleg over gegeven hoe het in die tijd er aan toe ging. Het paleis was zo’n 300 jaar oud en zag er nog vrij goed uit.
Na het paleis hebben we onderweg nog was nasi gescoord en kort van het uitzicht over het Toba meer genoten.
De reis vervolgde richting de haven waar de ferry lag te wachten.
Deze moest ons naar onze Tabo cottage in Samosir brengen. Om 16:30 stipt vertrok hij om rond 17:00 aan te meren bij het hotel.
Daar hebben we ingecheckt en Mike en Tygo gingen gelijk het zwembad in. Daarna hebben we een lekker drankje genomen en de nog natte vuile was afgegeven voor verfrissing.
Ook was er weer een internet signaal dus konden alle media weer gecheckt worden.
Tijdens het diner kwam Jojo nog uitleggen wat we morgen gaan doen, een wandeling van zo’n 5 uutjes.
De rest van de avond hebben we rustig doorgebracht, o.a. de reisverslagen tikken onder het genot van de muziek van Bob Marley en Andre Hazes en een large Bin Tang………….